Follow
marjolein drent
marjolein drent
information specialist, researcher, University of Twente
Verified email at utwente.nl
Title
Cited by
Cited by
Year
Which factors obstruct or stimulate teacher educators to use ICT innovatively?
M Drent, M Meelissen
Computers & Education 51 (1), 187-199, 2008
13082008
y Meelissen, M.(2008). Which factors obstruct or stimulate teacher educators to use ICT innovatively
M Drent
Computers and Education 51 (1), 187-199, 0
1308*
Gender differences in computer attitudes: Does the school matter?
MRM Meelissen, M Drent
Computers in Human Behavior 24 (3), 969-985, 2008
3272008
PIRLS-en TIMSS-2011: trends in leerprestaties in lezen, rekenen en natuuronderwijs
MRM Meelissen, A Netten, M Drent, RA Punter, M Droop, L Verhoeven
Radboud Universiteit/Universiteit Twente, 2012
85*2012
The contribution of TIMSS to the link between school and classroom factors and student achievement
M Drent, MRM Meelissen, FM van der Kleij
Routledge, 2012
662012
TIMSS-2007 Nederland: trends in leerprestaties in exacte vakken in het basisonderwijs
MRM Meelissen, M Drent
342008
TIMSS 2007 Nederland
MRM Meelissen, M Drent
Universiteit Twente, 2008
34*2008
PIRLS-en TIMSS-2011
MRM Meelissen, M Drent
Trends in leerprestaties in Lezen, Rekenen en Natuuronderwijs [PIRLS and …, 2012
292012
In Transitie: Op Weg Naar Innovatief ICT-gebruik op de PABO [In transition: On the road to innovative use of ICT in teacher education](doctoral dissertation)
M Drent
Enschede: University of Twente, 2005
212005
In transitie: op weg naar innovatief ICT-gebruik op de PABO
M Drent
University of Twente, 2005
152005
Digitale geletterdheid van leerlingen in het tweede leerjaar van het voortgezet onderwijs. Nederlandse resultaten van ICILS-2013
MRM Meelissen, RA Punter, M Drent
Universiteit Twente, 2014
122014
ICT-monitor 1998–1999
ACA Ten Brummelhuis, M Drent
Voortgezet onderwijs [ICT-monitor 1998–1999, Secondary education …, 2000
9*2000
Differences in Pedagogical Approaches: Differences in use of ICT
M Drent
Annual Meeting of the European Educational Research Association, 2000
72000
Een integrale methode voor opleidingsbeleidsplanning
AAM Wognum, M Drent, K Slotman
Opleiding & Ontwikkeling 11 (4), 29-34, 1998
61998
ICT-Monitor 1998-1999 basisonderwijs
A Ten Brummelhuis, M Drent
Enschede: OCTO, 2000
42000
Nederland in TIMSS-Advanced
MRM Meelissen, M Drent
3*2009
Nederland in TIMSS-Advanced: leerprestaties van 6 vwo-leerlingen in Wiskunde B en Natuurkunde
MRM Meelissen, M Drent
Universiteit Twente, Vakgroep Onderwijsorganisatie en-management, 2009
32009
Informatieproblemen oplossen: een digitale en leerzame toets
M Drent, C Timmers
OCN Online Conferentie Nederland, 2006
22006
TIPI-talenten: een studie naar excellente leerlingen in TIMSS en PIRLS. Eindrapportage
MRM Meelissen, A Netten, RA Punter, C Vermeeren, M Drent, H Strating
Universiteit Twente/Radboud Universiteit, 2014
2014
Rekenen langs de meetlat
M Drent, MRM Meelissen
Volgens Bartjens 34 (1), 14-15, 2014
2014
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20