Follow
Nel de Jong
Title
Cited by
Cited by
Year
Fluency training in the ESL classroom: An experimental study of fluency development and proceduralization
N De Jong, CA Perfetti
Language learning 61 (2), 533-568, 2011
4492011
Can second language grammar be learned through listening?: An experimental study
N De Jong
Studies in second language acquisition 27 (2), 205-234, 2005
1682005
Similar prompts may not be similar in the performance they elicit: Examining fluency, complexity, accuracy, and lexis in narratives from five picture prompts
N De Jong, ML Vercellotti
Language Teaching Research 20 (3), 387-404, 2016
612016
Grammatical structures and oral fluency in immediate task repetition
N De Jong, P Tillman
Learning language through task repetition, 43-73, 2018
252018
Learning second language grammar by listening
N de Jong
LOT publications, 2005
17*2005
Does time pressure help or hinder oral fluency?
N De Jong
Papers of the Anéla 2012 Applied Linguistics Conference, 43-52, 2012
122012
Second language learning of grammar: Output matters too
N de Jong
Input matters in SLA, 95-115, 2009
122009
Does the reuse of constructions promote fluency development in task repetition? A usage‐based perspective
Y Suzuki, M Eguchi, N De Jong
Tesol Quarterly 56 (4), 1290-1319, 2022
112022
A model-based approach to second-language learning of grammatical constructions
G Frishkoff, L Levin, P Pavlik, K Idemaru, N de Jong
Proceedings of the 30th conference of the cognitive science society, 916-921, 2008
82008
Use and accuracy of verb complements in English L2 speech
ML Vercellotti, N de Jong
Dutch Journal of Applied Linguistics 2 (2), 243-250, 2013
72013
Norming picture story prompts for second language production research: Fluency, linguistic items, and speakers' perceptions
N De Jong, ML Vercellotti
AAAL, 2011
52011
M. Ross. 2009. The effect of formulaic sequences training on fluency development in an ESL classroom
N De Jong, LK Halderman
American Association for Applied Linguistics conference, 2009
52009
Papers of the Anéla 2012 Applied Linguistics Conference
N de Jong, K Juffermans, M Keijzer, L Rasier
Eburon Uitgeverij BV, 2012
22012
Woordenschatomvang op niveau A2 en B1: Woordenschat en het Europees Referentiekader
L Snakkers, N de Jong
Les 36, 2018
12018
Hoeveel woorden zijn nodig voor B1 schrijven?: Een onderzoek met de Productieve Woordenschattoets voor het Nederlands als tweede taal (WTN-Productief)
N de Jong, L Frederiks
Les 36, 2018
12018
De Woordenschat Toets Nederlands: Een eentalige toets voor de receptieve woordenschatomvang
R Dolmans, N de Jong
Les 33 (195), 10-11, 2016
12016
Feedback op geschreven teksten: Wat leren cursisten ervan?
N De Jong
Vakwerk 9, 2014
12014
Het effect van directe interactie en overhearing op woordenschatverwerving bij zesjarige kleuters van Vlaamse en Marokkaanse herkomst
A Boderé, K Jaspaert
Anéla 2012 Applied Linguistics Conference, Date: 2012/05/09-2012/05/11 …, 2012
12012
The Netherlands Urban Field Station: Taaldiversiteit inzetten voor gelijkere kansen
E van Lier, A Backus, N de Jong, R van Gijn, K Rybka, J Smit, J Verhagen, ...
Linguistics in the Netherlands 40 (1), 285-292, 2023
2023
The Netherlands Urban Field Station: How language diversity promotes equality of opportunity
E van Lier, A Backus, N de Jong, R van Gijn, K Rybka, J Smit, J Verhagen, ...
Linguistics in the Netherlands 40 (1), 293-300, 2023
2023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20