Volgen
Cees Klaassen
Cees Klaassen
retired Associate Professor Sociology of Education, Radboud University, Nijmegen, The Netherlands
Geen geverifieerd e-mailadres
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Selection processes in a Delphi study about key qualifications in senior secondary vocational education
SJ Van Zolingen, CA Klaassen
Technological forecasting and social change 70 (4), 317-340, 2003
3962003
Professional orientations of secondary school teachers towards their work
K Van Veen, P Sleegers, T Bergen, C Klaassen
Teaching and teacher education 17 (2), 175-194, 2001
1972001
Teacher pedagogical competence and sensibility
CA Klaassen
Teaching and Teacher Education 18 (2), 151-158, 2002
1622002
Socialisatie en moraal: onderwijs en waarden in een laat-moderne tijd
C Klaassen
Garant, 1996
601996
Partners in opvoeding in het basisonderwijs.Ouders en docenten over de pedagogische opdracht en de afstemming tussen gezin en school.
C Klaassen, H Leeferink
Assen: Van Gorcum, 129, 1998
50*1998
Perspectieven op de professionele identiteit van leraren
CAC Klaassen, D Beijaard, G Kelchtermans
441999
New learning in teacher education
F Korthagen, C Klaassen, T Russell
New learning, 243-259, 2000
412000
Just a Teacher or also a Moral Example?
C Klaassen
Changes in Teachers' Moral Role, 13-29, 2012
312012
Teachers' ideas about multicultural education in a changing society: the case of the Czech Republic
D Moree, C Klaassen, W Veugelers
European Educational Research Journal 7 (1), 60-73, 2008
312008
Education and Citizenship in a Post-Welfare State
C Klaassen
Curriculum 17 (2), 62-73, 1996
281996
Moral Courage and the Normative Professionalism of Teachers.
C Klaassen, N Maslovaty
Sense publishers, 2010
262010
Sociologie van de persoonlijkheidsontwikkeling: verkenningen in de socialisatietheorie
C Klaassen
Van Loghum Slaterus, 1981
241981
Herwaardering van de Professionaliteit en de Pedagogische Opdracht
C Klaassen
Pedagogisch Tijdschrift, 439-455, 1994
231994
Individualisering en socialisatie
C Klaassen
De kern van het verschil. Culturen en identiteiten, 171-190, 1993
171993
Teacher education as a moral endeavor
CA Klaassen, RD Osguthorpe, MN Sanger
International Handbook of Teacher Education: Volume 1, 523-557, 2016
152016
The latent initiation: Sources of unintentional political socialization in the schools
C Klaassen
Politics and the Individual 2 (2), 41-64, 1992
151992
Relations between teachers' professional and religious orientations and their behavior during morally critical incidents
K Veen, M Theunissen, P Sleegers, T Bergen, C Klaassen, C Hermans
Educational Research and Evaluation 9 (1), 51-74, 2003
142003
Teachers and normative perspectives in education: an introduction
C Klaassen
Moral courage and the normative professionalism of teachers, 1-12, 2010
122010
Scholen op weg naar educatief partnerschap met ouders
C klaassen
Den Bosch:KPC,KLOO 71, 78, 2008
122008
Socialization for Moral Democracy.
C Klaassen
Democracy, Socialization and Conflicting Loyalties in East and West: Cross …, 1996
121996
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20