Frank Cornelissen
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
The rise of neurotics: Social networks, leadership, and efficacy in district reform
AJ Daly, YH Liou, NA Tran, F Cornelissen, V Park
Educational Administration Quarterly 50 (2), 233-278, 2014
592014
Aspects of school–university research networks that play a role in developing, sharing and using knowledge based on teacher research
F Cornelissen, J van Swet, D Beijaard, T Bergen
Teaching and Teacher Education 27 (1), 147-156, 2011
562011
Linked to innovation: Shaping an innovative climate through network intentionality and educators’ social network position
NM Moolenaar, AJ Daly, F Cornelissen, YH Liou, S Caillier, R Riordan, ...
Journal of educational change 15 (2), 99-123, 2014
402014
Mapping the social side of pre-service teachers: connecting closeness, trust, and efficacy with performance
YH Liou, AJ Daly, ET Canrinus, CA Forbes, NM Moolenaar, F Cornelissen, ...
Teachers and Teaching 23 (6), 635-657, 2017
252017
More than a master: developing, sharing, and using knowledge in school–university research networks
F Cornelissen, AJ Daly, YH Liou, J van Swet, D Beijaard, TCM Bergen
Cambridge Journal of Education 44 (1), 35-57, 2014
132014
Exploring knowledge processes based on teacher research in a school–university research network of a master’s program
F Cornelissen, J van Swet, D Beijaard, T Bergen
Journal of educational change 14 (2), 139-176, 2013
132013
Leveraging the relationship: Knowledge processes in school–university research networks of master’s programmes
F Cornelissen, AJ Daly, YH Liou, J Van Swet, D Beijaard, TCM Bergen
Research Papers in Education 30 (3), 366-392, 2015
122015
Professionele leergemeenschappen in onderwijs en lerarenopleiding
H van Keulen, J Voogt, L van Wessum, F Cornelissen, W Schelfhout
Tijdschrift voor lerarenopleiders 36 (4), 143-160, 2015
122015
Characteristics of the research supervision of postgraduate teachers’ action research
F Cornelissen, E van den Berg
Educational Studies 40 (3), 237-252, 2014
122014
Fostering research engagement in partnership schools: Networking and value creation
F Cornelissen, RW McLellan, J Schofield
Oxford Review of Education 43 (6), 695-717, 2017
102017
Knowledge processes in school-university research networks
F Cornelissen
Eindhoven: Eindhoven University of Technology, 2011
82011
Laat vernieuwing groeien!: actieonderzoek voor ontwikkeling van mens en organisatie
LJF Cornelissen
NVO2, 2009
72009
Power to the people?! Twitter discussions on (educational) policy processes
M Rehm, F Cornelissen, A Notten, A Daly, J Supovitz
Mixed methods approaches to social network analysis, 231-244, 2020
52020
Teacher education’s challenge of changing research relationships with schools
F Cornelissen, YH Liou, AJ Daly, J van Swet, D Beijaard, T Bergen, ...
AERA Open 1 (4), 2332858415617753, 2015
52015
Network building in the master’s program: The social dimension of developing a teacher leader–researcher identity
F Cornelissen, AJ Daly, Y Liou, S Chillier, R Riordan, K Wilson
Paper presented at the ECER, 2014
52014
Knitted patterns or contagious hotspots?
F Cornelissen, T de Jong, J Kessels
The learning organization, 2012
42012
Laat vernieuwing groeien!: een onderzoek naar de begeleidingskenmerken van leerkrachten die actieonderzoek uitvoeren
F Cornelissen
University of Twente, 2006
32006
Bouwen aan een opleiding als platform: interactieve professionaliteit en interactieve kennisontwikkeling
J van Swet, H van Huijgevoort, F Cornelissen, J Kienhuis, K Smeets, ...
Garant, 2008
22008
Laat vernieuwing groeien!
F Cornelissen
Een onderzoek naar begeleidingskenmerken van leerkrachten die actieonderzoek …, 2006
12006
How do Online Learning Networks Emerge? A Review Study of Self-Organizing Network Effects in the Field of Networked Learning
B Schreurs, F Cornelissen, M De Laat
Education Sciences 9 (4), 289, 2019
2019
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20