Follow
Lisette Munneke
Lisette Munneke
Hogeschoolhoofddocent Hogeschool Utrecht
Verified email at ziggo.nl
Title
Cited by
Cited by
Year
Supporting interactive argumentation: Influence of representational tools on discussing a wicked problem
L Munneke, J Andriessen, G Kanselaar, P Kirschner
Computers in Human Behavior 23 (3), 1072-1088, 2007
1822007
The role of diagrams in collaborative argumentation-based learning
L Munneke, M Van Amelsvoort, J Andriessen
International Journal of Educational Research 39 (1-2), 113-131, 2003
812003
Effects of Synchronous and Asychronous CMC on Interactive Argumentation
L Munneke, J Andriessen, P Kirschner
International Society of the Learning Sciences, Inc., 2007
182007
Praktijkgericht onderzoeken in het onderwijs
J van Swet, L Munneke
Boom, 2017
142017
Learning through collaboratively writing an argumentative text
L Munneke, JEB Andriessen
third international workshop on argumentative text production, Verona, 2000
102000
Supervising graduation projects in higher professional education–A literature review
I van der Marel, L Munneke, E de Bruijn
Educational Research Review 37, 100462, 2022
92022
Arguing to learn. Supporting interactive argumentation through computer-supported collaborative learning
L Munneke
Unpublished doctoral dissertation, University of Utrecht, Netherlands, 2007
72007
A framework for analyzing pedagogically oriented computermediated debates: Rainbow
MJ Baker, J Andriessen, M Quignard, M Amelsvoort, K Lund, T Salminen, ...
Cahier de Recherche, Research report IC-3-2002. GRIC–Université Lumière …, 2002
72002
Computer Supported Collaborative Argumentation-based Learning: How students solve controversy and relate argumentative knowledge
M Van Amelsvoort, L Munneke
Conference in Artificial Intelligence in Education (AIED 2005)-Young …, 2005
32005
Onderzoekend vermogen ontwikkelen tijdens je lerarenopleiding
L Munneke, JS Rozendaal, L van Katwijk
Boom, 2023
22023
Maak afstudeerwerk relevant voor opleiding én praktijk: Andere kijk op het beoordelen van afstudeerwerk
P Schilder, L Munneke, D Andriessen
TH&MA Hoger Onderwijs 3, 64-69, 2019
22019
Discussing a wicked problem in a computer-supported collaborative learning environment
L Munneke, J Andriessen, G Kanselaar, P Kirschner
Avoiding simplicity, confronting complexity, 197-208, 2006
22006
Verwerven van onderzoekend vermogen in HBO onderwijs
D Greve, L Munneke, D Andriessen
Onderwijs Research Dagen’(ORD), Leiden. DOI 10, 0
2
Onderzoekend vermogen in de praktijk
MEG Van der Velden, L Munneke, P Jansen, JSE Dikkers
Concept uitgeefgroep, 2023
12023
Voortdurende toetsbekwaamheid in het hoger beroepsonderwijs, een eerste verkenning
K Meijer, T van Schilt-Mol, M Dobbelaer, L Baartman, J van der Linden, ...
Examens 2020 (02), 24-32, 2020
12020
Over de sandwich en de satéprikker: Onderzoekend vermogen als kerncompetentie van onderwijsprofessionals.
L Munneke
Tijdschrift OnderwijsPraktijk Studies, 2024
2024
Professionele master: nieuwe standaard voor masteropleidingen in het hbo
W van der Galiën-Roodhardt, M Riemersma, H Nierstrasz, P Kanters, ...
Hoger Onderwijs Management 11 (3), 18-21, 2019
2019
Professionele master
W van der Galiën-Roodhardt, M Riemersma, H Nierstrasz, P Kanters, ...
Hogeschool van Amsterdam, 2019
2019
Praktijkgericht onderzoek in een landelijk expertisecentrum lerarenopleidingen in de casus ELWIeR
J Vermunt, J Daemen, J van Maanen, M Kool, M van Groenestijn, ...
VeldhovenVELON/The Document Factory, 2008
2008
Discussing a wicked problem in a computer-supported collaborative learning environment: The Effects of Task Design on Argumentative Interactions
L Munneke, J Andriessen, G Kanselaar, P Kirschner
Avoiding Simplicity, Confronting Complexity, 207-218, 2006
2006
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20