Volgen
Gerhard Stoel
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Teaching towards historical expertise. Developing a pedagogy for fostering causal reasoning in history
GL Stoel, JP van Drie, CAM van Boxtel
Journal of Curriculum Studies 47 (1), 49-76, 2015
1342015
The effects of explicit teaching of strategies, second-order concepts, and epistemological underpinnings on students’ ability to reason causally in history.
GL Stoel, JP van Drie, CAM Van Boxtel
Journal of Educational Psychology 109 (3), 321, 2017
1222017
Measuring epistemological beliefs in history education: An exploration of naïve and nuanced beliefs
G Stoel, A Logtenberg, B Wansink, T Huijgen, C van Boxtel, J van Drie
International Journal of Educational Research 83, 120-134, 2017
1002017
Inquiry learning in history
C Van Boxtel, M Voet, G Stoel
International handbook of inquiry and learning, 296-310, 2021
222021
Improving teachers’ proficiency in teaching historical thinking
C van Boxtel, J van Drie, G Stoel
The palgrave handbook of history and social studies education, 97-117, 2020
142020
Researching epistemic beliefs in history education: A review
GL Stoel, A Logtenberg, M Nitsche
102022
Teaching towards historical expertise: Developing students’ ability to reason causally in history
GL Stoel
82017
Toward a framework for assessing the quality of students’ social scientific reasoning
T Klijnstra, GL Stoel, GJF Ruijs, GM Savenije, CAM van Boxtel
Theory & Research in Social Education 51 (2), 173-200, 2023
62023
Balancing between uncertainty and control: Teaching reflective thinking about language in the classroom
A Wijnands, J van Rijt, G Stoel, PA Coppen
Linguistics and Education 71, 101087, 2022
62022
Sociaalwetenschappelijk redeneren bij maatschappijwetenschappen
T Klijnstra, GJF Ruijs, GL Stoel, CAM van Boxtel
Amsterdam: Landelijk Expertisecentrum Mens-en Maatschappijvakken, 2022
12022
Design Principles for Promoting Students’ Social Scientific Reasoning About Social Problems
T Klijnstra, GL Stoel, GJF Ruijs, GM Savenije, CAM van Boxtel
The Journal of Social Studies Research, 23522798241238459, 2024
2024
Assessing students’ causal historical reasoning ability with the use of writing tasks; challenges in assessing scientific reasoning and argumentation in the domain of history
GL Stoel, JP van Drie
2023
Van onderbuik naar verstand: de ontwikkeling van een progressiemodel voor het sociaalwetenschappelijk redeneren van leerlingen
T Klijnstra, GL Stoel, GJF Ruijs, GM Savenije, CAM van Boxtel
2022
Epistemologie in de geschiedenisles; loont het de moeite?
GL Stoel, A Logtenberg
2022
Promoting students’ self-regulative behavior in subject-specific reasoning in social studies through informed instruction, scaffolding and the use of rubrics
GL Stoel, CAM van Boxtel
2022
Promoting Self-Regulated Learning in Social Studies: Results of Design Research in a Professional Learning Community
CAM van Boxtel, GL Stoel
[Sl]:[Sn], 2021
2021
‘Maar wat vind je hier nu goed aan?’: Samen redeneringen van leerlingen analyseren als vorm van professionalisering
J van Drie, G Stoel
Tijdschrift voor Lerarenopleiders 41, 2020
2020
Bevorderen van zelfregulatie in de mens-en maatschappijvakken: Resultaten van een praktijkgericht onderzoek
G Stoel, C van Boxtel
AmsterdamUniversiteit van Amsterdam, 2020
2020
'Geschiedenis is gewoon een mening': Epistemologische reflectie in de geschiedenisles
G Stoel
Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en …, 2019
2019
Analyzing students’ causal historical reasoning: Effects of a professional development program.
JP van Drie, GL Stoel
[Sl]:[Sn], 2019
2019
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20