Teaching towards historical expertise. Developing a pedagogy for fostering causal reasoning in history GL Stoel, JP van Drie, CAM van Boxtel Journal of Curriculum Studies 47 (1), 49-76, 2015 | 134 | 2015 |
The effects of explicit teaching of strategies, second-order concepts, and epistemological underpinnings on students’ ability to reason causally in history. GL Stoel, JP van Drie, CAM Van Boxtel Journal of Educational Psychology 109 (3), 321, 2017 | 122 | 2017 |
Measuring epistemological beliefs in history education: An exploration of naïve and nuanced beliefs G Stoel, A Logtenberg, B Wansink, T Huijgen, C van Boxtel, J van Drie International Journal of Educational Research 83, 120-134, 2017 | 100 | 2017 |
Inquiry learning in history C Van Boxtel, M Voet, G Stoel International handbook of inquiry and learning, 296-310, 2021 | 22 | 2021 |
Improving teachers’ proficiency in teaching historical thinking C van Boxtel, J van Drie, G Stoel The palgrave handbook of history and social studies education, 97-117, 2020 | 14 | 2020 |
Researching epistemic beliefs in history education: A review GL Stoel, A Logtenberg, M Nitsche | 10 | 2022 |
Teaching towards historical expertise: Developing students’ ability to reason causally in history GL Stoel | 8 | 2017 |
Toward a framework for assessing the quality of students’ social scientific reasoning T Klijnstra, GL Stoel, GJF Ruijs, GM Savenije, CAM van Boxtel Theory & Research in Social Education 51 (2), 173-200, 2023 | 6 | 2023 |
Balancing between uncertainty and control: Teaching reflective thinking about language in the classroom A Wijnands, J van Rijt, G Stoel, PA Coppen Linguistics and Education 71, 101087, 2022 | 6 | 2022 |
Sociaalwetenschappelijk redeneren bij maatschappijwetenschappen T Klijnstra, GJF Ruijs, GL Stoel, CAM van Boxtel Amsterdam: Landelijk Expertisecentrum Mens-en Maatschappijvakken, 2022 | 1 | 2022 |
Design Principles for Promoting Students’ Social Scientific Reasoning About Social Problems T Klijnstra, GL Stoel, GJF Ruijs, GM Savenije, CAM van Boxtel The Journal of Social Studies Research, 23522798241238459, 2024 | | 2024 |
Assessing students’ causal historical reasoning ability with the use of writing tasks; challenges in assessing scientific reasoning and argumentation in the domain of history GL Stoel, JP van Drie | | 2023 |
Van onderbuik naar verstand: de ontwikkeling van een progressiemodel voor het sociaalwetenschappelijk redeneren van leerlingen T Klijnstra, GL Stoel, GJF Ruijs, GM Savenije, CAM van Boxtel | | 2022 |
Epistemologie in de geschiedenisles; loont het de moeite? GL Stoel, A Logtenberg | | 2022 |
Promoting students’ self-regulative behavior in subject-specific reasoning in social studies through informed instruction, scaffolding and the use of rubrics GL Stoel, CAM van Boxtel | | 2022 |
Promoting Self-Regulated Learning in Social Studies: Results of Design Research in a Professional Learning Community CAM van Boxtel, GL Stoel [Sl]:[Sn], 2021 | | 2021 |
‘Maar wat vind je hier nu goed aan?’: Samen redeneringen van leerlingen analyseren als vorm van professionalisering J van Drie, G Stoel Tijdschrift voor Lerarenopleiders 41, 2020 | | 2020 |
Bevorderen van zelfregulatie in de mens-en maatschappijvakken: Resultaten van een praktijkgericht onderzoek G Stoel, C van Boxtel AmsterdamUniversiteit van Amsterdam, 2020 | | 2020 |
'Geschiedenis is gewoon een mening': Epistemologische reflectie in de geschiedenisles G Stoel Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van Docenten in Geschiedenis en …, 2019 | | 2019 |
Analyzing students’ causal historical reasoning: Effects of a professional development program. JP van Drie, GL Stoel [Sl]:[Sn], 2019 | | 2019 |