Tanja Traag
Tanja Traag
Statistics Netherlands
Geverifieerd e-mailadres voor cbs.nl
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Early school-leaving in the Netherlands: the role of family resources, school composition and background characteristics in early school-leaving in lower secondary education
T Traag, RKW Van der Velden
Irish Educational Studies 30 (1), 45-62, 2011
772011
Early school-leaving in the Netherlands: The role of student-, family-and school factors for early school-leaving in lower secondary education
T Traag, R Van der Velden
Maastricht University, Research Centre for Education and the Labour Market (ROA), 2008
392008
Early school leaving in the Netherlands: a multidisciplinary study of risk and protective factors explaining early school-leaving
T Traag
Statistics Netherlands, 2012
222012
Early school leaving in the Netherlands
T Traag, RKW Van der Velden
CBS, 2013
182013
÷kologische Psychologie. Zur EinfŁhrung
L Kruse, CF Graumann, ED Lantermann
Kruse, Graumann & Lantermann (Hg.), 1-13, 1990
17*1990
Hospital admissions and school dropout: a retrospective cohort study of the ‘selection hypothesis’
MMJ van Heesch, H Bosma, T Traag, F Otten
The European Journal of Public Health 22 (4), 550-555, 2012
162012
The intergenerational transmission of divorce risks in France
T Traag, J Dronkers, LA Vallet
Conference of Research Committee 28, 11-14, 2000
152000
Opleidingsniveau en taalvaardigheid
A Zorlu, T Traag
Jaarrapport Integratie 2005, 44-56, 2005
122005
Risicofactoren voor voortijdig schoolverlaten en jeugdcriminaliteit
T Traag, O Marie, R Van der Velden
Sociaal-economische trends 2, 55-60, 2010
112010
Why does education matter? Explaining the effect of the highest level of education attained by school leavers on their labor market position
T Traag, J Van der Valk, R Van der Velden, R De Vries, MHJ Wolbers
Pedagogische StudiŽn 82 (6), 453-469, 2005
112005
Met een startkwalificatie betere kansen op de arbeidsmarkt
I Beckers, T Traag
Sociaaleconomische trends 4, 23-28, 2005
102005
Leerkrachten in het basisonderwijs
T Traag
Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), 2018
92018
De verdeling van arbeid en zorg tussen vaders en moeders
M Korvorst, T Traag
Bevolkingstrends: Statistisch kwartaalblad over de demografie van Nederland†…, 2010
92010
Waarom doet opleiding ertoe? Een verklaring voor het effect van het hoogst bereikte opleidingsniveau op de arbeidsmarktpositie van schoolverlaters
T Traag, J van der Valk, R Van der Velden, R de Vries, MHJ Wolbers
Pedagogische studiŽn 82 (6), 453, 2005
92005
Leren loont!: de overgang van school naar werk voor leerlingen van het VOCL'89
T Traag, J Van der Valk, RKW van der Velden, MR de Vries, MHJ Wolbers
ROA Report, 2016
82016
van der (2008)
T Traag, RKW Velden
Early school-leaving in the Netherlands. The role of student-, family-and†…, 0
8
How do education, cognitive skills, cultural and social capital account for intergenerational earnings persistence? Evidence from the Netherlands
C BŁchner, F CŲrvers, T Traag, R Velden
Netspar Discussion Paper, 2012
62012
Voortijdig schoolverlaten, werkloosheid en delinquentie: cumulatie van risicogedrag onder jongeren in Nederland
T Traag, O Marie
Sociaal economische trends: 4e kwartaal, 15-19, 2011
62011
van der Velden, R., de Vries R. and Wolbers, MHJ (2005): Waarom doet opleiding ertoe? Een verklaring voor het effect van het hoogst bereikte opleidingsniveau op de†…
T Traag, J Valk
Pedagogische studiŽn 82, 453-469, 0
6
Voortijdig schoolverlaten in het vmbo: de rol van individuele kenmerken, gezinsfactoren en de school
T Traag, RKW van der Velden
Netherlands. Centraal Bureau voor de Statistiek. Sociaal-Economische Trends†…, 2007
52007
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20