Volgen
Lida T. Klaver
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Measuring Pupils’ Attitudes Towards Socioscientific Issues
LT Klaver, JH Walma van der Molen
Science & Education 30, 317-344, 2021
172021
Students' engagement with socioscientific issues: Use of sources of knowledge and attitudes
LT Klaver, JH Walma van der Molen, PHM Sins, LJF Guérin
Journal of Research in Science Teaching 60 (5), 1125-1161, 2023
142023
Strengthening science education through attention to student resources: A conceptualization of socioscientific capital
LT Klaver, PHM Sins, JH Walma van der Molen, LJF Guérin
Journal of Research in Science Teaching 60 (5), 1162-1192, 2023
142023
Montessori’s Perspective on Citizenship Education: A View From the Netherlands
J de Brouwer, L Klaver, S van der Zee
Journal of Montessori Research 9 (2), 2023
12023
Montessori en burgerschapsonderwijs: Balanceren tussen toerusten en ruimte geven
J de Brouwer, L Klaver, S van der Zee
Saxion Hogeschool, 2022
12022
Onderzoeksrapport Samen werken aan Bèta Burgerschap
L Guérin, L Klaver, J Walma van der Molen, P Sins
TechYourFuture, 2021
12021
Children’s Distance to Science: Science Capital and Attitudes towards Science in the Context of Summerschool Junior
LT Klaver
12017
The long-term effect of alternative education on self-regulated learning: A comparison between Montessori, Dalton, and traditional education
VE Morssink-Santing, S van der Zee, LT Klaver, J de Brouwer, PHM Sins
Studies in Educational Evaluation 83, 101380, 2024
2024
Effects of socioscientific issues-based teaching on attitudes: Students’ resources as moderator
LT Klaver, LJF Guérin, PHM Sins, JH Walma van der Molen
The Journal of Educational Research, 1-16, 2024
2024
Zelfregulerend leren in het W&T-basisonderwijs
P Sins, J De Brouwer, A Van Dijk, T Eysink, V Morssink-Santing, L Klaver
TechYourFuture, 2024
2024
'The Next Education Workforce': Inspiratie uit Arizona
L Klaver, S Van der Zee
Tijdschrift voor Lerarenopleiders 44 (4), 45-62, 2023
2023
Burgerschapsonderwijs bekeken vanuit kinderboeken
H Messelink, L Klaver
PrimaOnderwijs.nl 2, 12-13, 2023
2023
Attitudes toward Socioscientific Issues as Outcome of Citizenship Education
LT Klaver, LJF Guérin, JHW van der Molen, PHM Sins
Citizenship Education Conference: 8th Annual Conference on Citizenship Education, 2023
2023
Burgerschapslessen onderzocht
P Sins, L Guérin, L Klaver
Saxion, 2022
2022
Webinar Maatschappelijke discussies in de klas: hoe en wat werkt?
L Guérin, W Zijlstra, M Bosch-Major, L Klaver, S Lozano Parra, P Sins, ...
Saxion University of Applied Sciences, 2022
2022
Lesson Study als afstudeeronderzoek op de pabo
M Gijsel, L Klaver, L Kiers, M Lubbers, M Lenferink
Tijdschrift voor lerarenopleiders 42 (2), 91-102, 2021
2021
Meters maken met doelbewuste oefening
GM Verduijn-Meijer, PHM Sins, LT Klaver
Saxion University of Applied Sciences, 2021
2021
Autonomie bevorderen door groepsgewijs probleem oplossen: een aanpak voor burgerschapsvorming
L Klaver, L Guérin
Overbruggen: Verbinden van vernieuwingsonderwijs en onderzoek, 47-56, 2020
2020
Gebruikersgemak en usability BE COOL!+: Resultaten van een pilot.
J de Brouwer, L Klaver, P Sins
Saxion University of Applied Sciences, 2020
2020
Burgerschapsvorming in coronatijden
L Klaver
DaltonVisie 9 (1), 9, 2020
2020
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20