Volgen
Marlies ter Beek
Marlies ter Beek
Educational advisor and trainer
Geverifieerd e-mailadres voor rug.nl
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Scaffolding expository history text reading: Effects on adolescents' comprehension, self-regulation, and motivation
M ter Beek, MC Opdenakker, AW Spijkerboer, L Brummer, HW Ozinga, ...
Learning and Individual Differences 74, 101749, 2019
412019
Supporting secondary school students' reading comprehension in computer environments: A systematic review
M ter Beek, L Brummer, AS Donker, MCJL Opdenakker
Journal of Computer Assisted Learning 34 (5), 557-566, 2018
392018
Don’t wait, innovate! Preparing students and lecturers in higher education for the future labor market
M ter Beek, I Wopereis, K Schildkamp
Education Sciences 12 (9), 620, 2022
242022
Teaching reading strategies in history lessons: A micro-level analysis of professional development training and its practical challenges
M ter Beek, MC Opdenakker, MI Deunk, JW Strijbos
Studies in Educational Evaluation 63, 26-40, 2019
142019
Building blocks for effective lecturer professional development in higher education aimed at educational innovation with IT
K Schildkamp, DH Otter, M Beek, D Uerz, A Horvers
Version, 2021
42021
Gemotiveerd, actief en zelfstandig lezen: hoe een digitale leeromgeving zowel de leerling als de docent kan ondersteunen bij het begrijpend lezen van informatieve …
M ter Beek, AW Spijkerboer, L Brummer, MC Opdenakker
42019
Teacher professional learning and development in the context of educational innovations in higher education: A typology of practices
TM Stevens, INZ Day, PJ den Brok, FJ Prins, HJHE Assen, M Ter Beek, ...
Higher Education Research & Development 43 (2), 437-454, 2024
22024
Bouwstenen voor effectieve docentprofessionalisering in het hoger onderwijs gericht op onderwijsinnovatie met ict
K Schildkamp, D Hopster-den Otter, M ter Beek, D Uerz, A Horvers
22021
De integrale ICT-bewegingssensor: Een handreiking voor het in beweging brengen van onderwijsinnovatie met ICT
D Hopster-den Otter, M ter Beek, J Nouta, C Alvarez, MJ Kuypers
22020
Supporting reading comprehension in history education: The use and usefulness of a digital learning environment
M ter Beek
22020
Bouwstenen voor effectieve docentprofessionalisering in het hoger onderwijs gericht op onderwijsinnovatie met ict: Literatuurverkenning
A Horvers, D Uerz, D Hopster-den Otter, M Beek
Utrecht: Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT, 2020
22020
Supporting reading comprehension in history education
M ter Beek
The use and usefulness of a digital learning environment, 2020
22020
Relationships between adolescent students’ reading skills, historical content knowledge and historical reasoning ability
M ter Beek, MC Opdenakker, M Deunk, JW Strijbos, T Huijgen
History Education Research Journal 19 (1), 1-16, 2022
12022
Focus op de onderwijskundig ICT-professional: Een verkenning in het (inter) nationaal hoger onderwijs met aanbevelingen voor de praktijk
J Vennix, P Dekker, E Hebbink, A Peet, M ter Beek, D Hopster-den Otter, ...
Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT, 2021
12021
Open leermaterialen en de rol van onderwijskundig ict-professionals. Een verkenning bij mbo-, hbo- en wo-instellingen.
M ter Beek
https://www.surf.nl/files/2024-03/rapport-open-leermaterialen-en-de-rol-van …, 2024
2024
Bewustwording creëren rond onderwijsinnovatie met ICT op integraal niveau
M ter Beek, D Hopster-den Otter, K Schildkamp
Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 40 (2), 79-102, 2022
2022
Begrijpend lezen als basis voor historische kennis en begrip
M ter Beek
Hermes, tijdschrift van de Vlaamse vereniging voor leraren geschiedenis 26 …, 2022
2022
Handboek Professionele ontwikkeling rond onderwijsinnovatie met ICT: Stappenplan voor het ontwerpen van lokale proeftuinen
D Hopster-den Otter, M ter Beek
2021
Building blocks for higher education teachers' professional development aimed at innovation with IT
M Beek, K Schildkamp, D Hopster-den Otter, D Uerz, A Horvers
[Sl]: European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), 2021
2021
Werkpakket proeftuin blended onderwijs (vorm) geven: Professionaliseringsaanpak voor docenten in het hoger onderwijs
A Van den Broek, C Kamphuis, C Kemmeren, J Vennix, I Wopereis, ...
Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT, 2020
2020
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20