Scaffolding expository history text reading: Effects on adolescents' comprehension, self-regulation, and motivation M ter Beek, MC Opdenakker, AW Spijkerboer, L Brummer, HW Ozinga, ... Learning and Individual Differences 74, 101749, 2019 | 41 | 2019 |
Supporting secondary school students' reading comprehension in computer environments: A systematic review M ter Beek, L Brummer, AS Donker, MCJL Opdenakker Journal of Computer Assisted Learning 34 (5), 557-566, 2018 | 39 | 2018 |
Don’t wait, innovate! Preparing students and lecturers in higher education for the future labor market M ter Beek, I Wopereis, K Schildkamp Education Sciences 12 (9), 620, 2022 | 24 | 2022 |
Teaching reading strategies in history lessons: A micro-level analysis of professional development training and its practical challenges M ter Beek, MC Opdenakker, MI Deunk, JW Strijbos Studies in Educational Evaluation 63, 26-40, 2019 | 14 | 2019 |
Building blocks for effective lecturer professional development in higher education aimed at educational innovation with IT K Schildkamp, DH Otter, M Beek, D Uerz, A Horvers Version, 2021 | 4 | 2021 |
Gemotiveerd, actief en zelfstandig lezen: hoe een digitale leeromgeving zowel de leerling als de docent kan ondersteunen bij het begrijpend lezen van informatieve … M ter Beek, AW Spijkerboer, L Brummer, MC Opdenakker | 4 | 2019 |
Teacher professional learning and development in the context of educational innovations in higher education: A typology of practices TM Stevens, INZ Day, PJ den Brok, FJ Prins, HJHE Assen, M Ter Beek, ... Higher Education Research & Development 43 (2), 437-454, 2024 | 2 | 2024 |
Bouwstenen voor effectieve docentprofessionalisering in het hoger onderwijs gericht op onderwijsinnovatie met ict K Schildkamp, D Hopster-den Otter, M ter Beek, D Uerz, A Horvers | 2 | 2021 |
De integrale ICT-bewegingssensor: Een handreiking voor het in beweging brengen van onderwijsinnovatie met ICT D Hopster-den Otter, M ter Beek, J Nouta, C Alvarez, MJ Kuypers | 2 | 2020 |
Supporting reading comprehension in history education: The use and usefulness of a digital learning environment M ter Beek | 2 | 2020 |
Bouwstenen voor effectieve docentprofessionalisering in het hoger onderwijs gericht op onderwijsinnovatie met ict: Literatuurverkenning A Horvers, D Uerz, D Hopster-den Otter, M Beek Utrecht: Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT, 2020 | 2 | 2020 |
Supporting reading comprehension in history education M ter Beek The use and usefulness of a digital learning environment, 2020 | 2 | 2020 |
Relationships between adolescent students’ reading skills, historical content knowledge and historical reasoning ability M ter Beek, MC Opdenakker, M Deunk, JW Strijbos, T Huijgen History Education Research Journal 19 (1), 1-16, 2022 | 1 | 2022 |
Focus op de onderwijskundig ICT-professional: Een verkenning in het (inter) nationaal hoger onderwijs met aanbevelingen voor de praktijk J Vennix, P Dekker, E Hebbink, A Peet, M ter Beek, D Hopster-den Otter, ... Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT, 2021 | 1 | 2021 |
Open leermaterialen en de rol van onderwijskundig ict-professionals. Een verkenning bij mbo-, hbo- en wo-instellingen. M ter Beek https://www.surf.nl/files/2024-03/rapport-open-leermaterialen-en-de-rol-van …, 2024 | | 2024 |
Bewustwording creëren rond onderwijsinnovatie met ICT op integraal niveau M ter Beek, D Hopster-den Otter, K Schildkamp Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 40 (2), 79-102, 2022 | | 2022 |
Begrijpend lezen als basis voor historische kennis en begrip M ter Beek Hermes, tijdschrift van de Vlaamse vereniging voor leraren geschiedenis 26 …, 2022 | | 2022 |
Handboek Professionele ontwikkeling rond onderwijsinnovatie met ICT: Stappenplan voor het ontwerpen van lokale proeftuinen D Hopster-den Otter, M ter Beek | | 2021 |
Building blocks for higher education teachers' professional development aimed at innovation with IT M Beek, K Schildkamp, D Hopster-den Otter, D Uerz, A Horvers [Sl]: European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), 2021 | | 2021 |
Werkpakket proeftuin blended onderwijs (vorm) geven: Professionaliseringsaanpak voor docenten in het hoger onderwijs A Van den Broek, C Kamphuis, C Kemmeren, J Vennix, I Wopereis, ... Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT, 2020 | | 2020 |