Volgen
Yvonne Mulder
Yvonne Mulder
Postdoc Researcher, University of Twente
Geverifieerd e-mailadres voor utwente.nl
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Comparing two types of model progression in an inquiry learning environment with modelling facilities
YG Mulder, AW Lazonder, T de Jong
Learning and Instruction 21 (5), 614-624, 2011
772011
Using heuristic worked examples to promote inquiry-based learning
YG Mulder, AW Lazonder, T de Jong
Learning and Instruction 29, 56-64, 2014
682014
Finding out how they find it out: an empirical analysis of inquiry learners’ need for support
YG Mulder, AW Lazonder, T de Jong
International Journal of Science Education 32 (15), 2033-2053, 2010
642010
Scaffolding learning by modelling: The effects of partially worked‐out models
YG Mulder, L Bollen, T de Jong, AW Lazonder
Journal of research in science teaching 53 (3), 502-523, 2016
472016
Validating and optimizing the effects of model progression in simulation-based inquiry learning
YG Mulder, AW Lazonder, T de Jong, A Anjewierden, L Bollen
Journal of Science Education and Technology 21, 722-729, 2012
392012
Simulation-Based Inquiry Learning and Computer Modeling Pitfalls and Potentials
YG Mulder, AW Lazonder, T de Jong
Simulation & gaming 46 (3-4), 322-347, 2015
182015
Key characteristics of successful science learning: The promise of learning by modelling
YG Mulder, AW Lazonder, T de Jong
Journal of science education and technology 24, 168-177, 2015
182015
The potential of learning from erroneous models: comparing three types of model instruction
FM Wijnen, YG Mulder, SM Alessi, L Bollen
System dynamics review 31 (4), 250-270, 2015
92015
Learning from erroneous models using SCYDynamics
YG Mulder, L Bollen, T Jong
32014
Learning science by creating models
YG Mulder
Universiteit Twente, 2012
32012
Onderzoek in het primair onderwijs
A Lazonder, Y Mulder, P Wilhelm
Universiteit Twente, 2012
22012
Building upon what is already there: The role of prior knowledge, background information, and scaffolding in inquiry learning
C Wecker, AW Lazonder, JL Chiu, C Madeira, JD Slotta, YG Mulder, ...
ISLS, 2012
12012
Software met brains; bewezen toppers
PCJ Segers, K van Gorp, PA Kirschner, Y Mulder, T Favier, AJM de Jong
Didaktief 45 (5), 48-49, 2015
2015
Software met brains; bewezen toppers
PCJ Segers, K van Gorp, PA Kirschner, Y Mulder, T Favier, AJM de Jong
Didaktief 45 (5), 48-49, 2015
2015
Van kennis over het brein, naar educatieve software
E Segers, PA Kirschner, YG Mulder
Didactief= Didaktief, 2015
2015
Leren door te modelleren: het effect van het zoeken en verbeteren van fouten
YG Mulder, T Jong
2014
Maak er een computermodel van!
YG Mulder, N Janssen, AW Lazonder
Didactief= Didaktief 44 (6), 42-43, 2014
2014
De effectiviteit van innovatieve leermiddelen
T Favier, J van der Schee, Y Mulder, T de Jong, L Bollen, A Lazonder, ...
Onderwijs Research Dagen 2013, 2013
2013
Learning by modeling
YG Mulder
2013
Leren door te modelleren: het effect van gedeeltelijk uitgewerkte modellen
Y Mulder, L Bollen, A Lazonder
Vrije Universiteit Brussel, 2013
2013
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20