Volgen
Tim Huijgen
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Toward historical perspective taking: Students’ reasoning when contextualizing the actions of people in the past
T Huijgen, C Van Boxtel, W Van de Grift, P Holthuis
Theory & Research in Social Education 45 (1), 110-144, 2017
1042017
Measuring epistemological beliefs in history education: An exploration of naÔve and nuanced beliefs
G Stoel, A Logtenberg, B Wansink, T Huijgen, C van Boxtel, J van Drie
International Journal of Educational Research 83, 120-134, 2017
882017
Testing elementary and secondary school students’ ability to perform historical perspective taking: the constructing of valid and reliable measure instruments
T Huijgen, C Van Boxtel, W van de Grift, P Holthuis
European Journal of Psychology of Education 29, 653-672, 2014
552014
Promoting historical contextualization: the development and testing of a pedagogy
T Huijgen, W Van de Grift, C Van Boxtel, P Holthuis
Journal of curriculum studies 50 (3), 410-434, 2018
432018
Teaching historical contextualization: the construction of a reliable observation instrument
T Huijgen, W van de Grift, C Van Boxtel, P Holthuis
European Journal of Psychology of Education 32 (2), 159-181, 2017
432017
Why am I accused of being a heretic?
T Huijgen, P Holthuis
A pedagogical framework for stimulating historical contextualisation†…, 2015
252015
Towards bad history? A call for the use of counterfactual historical reasoning in history education
T Huijgen, P Holthuis
Historical Encounters: A journal of historical consciousness, historical†…, 2014
192014
Students’ historical contextualization and the cold war
T Huijgen, P Holthuis, C Van Boxtel, W Van De Grift, C Suhre
British Journal of Educational Studies 67 (4), 439-468, 2019
172019
Promoting historical contextualisation in classrooms: An observational study
T Huijgen, P Holthuis, C van Boxtel, W van de Grift
Educational Studies 45 (4), 456-479, 2019
172019
Man, people in the past were indeed stupid
T Huijgen, P Holthuis
Using a three-stage framework to promote historical contextualisation, i†…, 2018
112018
Listening like a historian? A framework of ‘oral historical thinking’for engaging with audiovisual sources in secondary school education
B Martin, T Huijgen, B Henkes
Historical Encounters 8 (1), 120-138, 2021
52021
Dutch voices: exploring the role of oral history in Dutch secondary history teaching
P Huijgen, T., & Holthuis
Oral history education: dialogue with the past 1, 43-58, 2016
52016
Relationships between adolescent students’ reading skills, historical content knowledge and historical reasoning ability
M ter Beek, MC Opdenakker, MI Deunk, JW Strijbos, T Huijgen
History Education Research Journal 19 (1), 1-16, 2022
12022
'No, No, the Cold War Was Not That Dramatic': A Case Study on the Use of a Drama Task to Promote Dutch Secondary School Students' Historical Imagination.
T de Leur, C van Boxtel, T Huijgen
History Education Research Journal 18 (1), 28-45, 2021
12021
‘Breaking the bubble’: Hoe historisch redeneren kan bijdragen aan inleven en het begrijpen van andere perspectieven
B van der Ploeg, T Huijgen
Veerkracht. Een tijdschrift voor lerarenopleiders en opleiders primair†…, 2020
12020
‘Het persoonlijke verhaal maakt geschiedenis behapbaar’ Het gebruik van oral history in het voortgezet geschiedenisonderwijs
T Huijgen
Tijdschrift voor Geschiedenis 131 (4), 637-641, 2018
12018
Contextualiseren kun je leren
T Huijgen
Didaktief, 2018
12018
Testing a pedagogy for promoting historical contextualization in classrooms
T Huijgen, P Holthuis, C van Boxtel, W van de Grift
HEIRNET 2016, 2016
12016
Toward a Global Past? The Presence of World History in Dutch History Textbooks and History Teaching
T Huijgen, H Abbring, R Bokdam, M Brouwer, DR Lolkema, F Reinders
International Journal of Historical Learning, Teaching and Research 14 (1†…, 2016
12016
Grenzeloos geschiedenisonderwijs. Nederlands-Vlaamse educatieve samenwerking rond het koloniale verleden
K Van Nieuwenhuyse, T Huijgen, L Blocquiaux, L Bockaert, F DaniŽls, ...
2023
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20