Follow
Thea van Lankveld
Thea van Lankveld
post doc researcher
Verified email at uu.nl - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Developing a teacher identity in the university context: A systematic review of the literature
T Van Lankveld, J Schoonenboom, M Volman, G Croiset, J Beishuizen
Higher education research & development 36 (2), 325-342, 2017
4732017
Supporting a teacher identity in health professions education: AMEE Guide No. 132
T van Lankveld, H Thampy, P Cantillon, J Horsburgh, M Kluijtmans
Medical teacher 43 (2), 124-136, 2021
942021
Integrating the teaching role into one’s identity: a qualitative study of beginning undergraduate medical teachers
T Van Lankveld, J Schoonenboom, RA Kusurkar, M Volman, J Beishuizen, ...
Advances in Health Sciences Education 22, 601-622, 2017
802017
Informal teacher communities enhancing the professional development of medical teachers: a qualitative study
T Van Lankveld, J Schoonenboom, R Kusurkar, J Beishuizen, G Croiset, ...
BMC medical education 16, 1-10, 2016
472016
The role of teaching courses and teacher communities in strengthening the identity and agency of teachers at university medical centres
T van Lankveld, J Schoonenboom, G Croiset, M Volman, J Beishuizen
Teaching and teacher education 67, 399-409, 2017
222017
Ondersteuning van docenten bij onderwijsvernieuwing: de rol van communities of practice
TAM Van Lankveld, MLL Volman
Tijdschrift voor hoger onderwijs 29 (1), 41-53, 2011
202011
Bridging the gap between CBME in theory and practice: the role of a teacher community
A Gercama, T van Lankveld, J Kleinveld, G Croiset, R Kusurkar
Perspectives on medical education 3, 486-491, 2014
142014
Hoe kijgen we ze over de brug? Professionalisering van docenten in de context van onderwijsvernieuwing in communities of practice
TAM van Lankveld, MLL Volman
VELON, 2009
62009
Docentprofessionalisering door docentcommunities: een toepassing bij tutoren
TAM van Lankveld, AJ Gercama, JH Kleinveld, BAM Hesselink, G Croiset
Tijdschrift voor medisch onderwijs 30, 264-271, 2011
12011
Van wegwerpdocent naar innovatiekracht: Hoe je het innovatiepotentieel van jonge docenten benut
T Lankveld, B Oosten, N Harms, S Zijlstra, L Kuijper, LT Van
2017
Diversiteitsensitief Onderwijs: Werk in Uitvoering
TAM van Lankveld, A de la Croix
Vrije Universiteit, 2016
2016
Betekenis geven aan de rol van docent; ervaring en reductie van identiteitsdissonantie door beginnende medisch docenten
TAM van Lankveld, J Schoonenboom, RA Kusurkar, M Volman, ...
NVMO congres 2015, Rotterdam, 2015
2015
Een loopbaan als docent: hoe behoud je je passie?
M Van der Klink, R Van Kralingen, TAM van Lankveld, S Ramaekers, ...
Doceren in het hoger onderwijs; een introductie., 2015
2015
Betekenis geven aan de rol van docent; identiteitsdissonantiereductie door beginnende medisch docenten
TAM van Lankveld, J Schoonenboom, RA Kusurkar, M Volman, ...
Onderwijs Research Dagen 2015, Leiden, 2015
2015
In transition: Academics’ identity as teacher (symposium)
TAM van Lankveld, C Trautwein
EARLI SIG 4&17 conference Assessing transitions in learning, 2014
2014
The hidden curriculum of medical education and how it affects teacher identity.
TAM van Lankveld, G Croiset, JJ Beishuizen, JI Schoonenboom, ...
2014
Creating a Supportive Teaching Culture in Medical Schools
D Jaarsma, G Croiset, TAM van Lankveld, D Irby
2014
Professional identity development in teacher communities in the context of educational change
TAM van Lankveld, JI Schoonenboom, JJ Beishuizen, G Croiset, ...
2014
How the working environment of higher education affects teacher identity
TAM van Lankveld, JI Schoonenboom, JJ Beishuizen, G Croiset, ...
Responsible teaching and sustainable learning, 2013
2013
Identificatie met de rol van docent: De rol van de werkomgeving
TAM van Lankveld, JI Schoonenboom, JJ Beishuizen, G Croiset, ...
2013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20