Volgen
Milou van Harsel
Milou van Harsel
Researcher & Policy Advisor, Avans University of Applied Sciences
Geverifieerd e-mailadres voor avans.nl
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
The role of mental effort in fostering self-regulated learning with problem-solving tasks
T Van Gog, V Hoogerheide, M Van Harsel
Educational Psychology Review 32 (4), 1055-1072, 2020
992020
Effects of different sequences of examples and problems on motivation and learning
M van Harsel, V Hoogerheide, P Verkoeijen, T van Gog
Contemporary Educational Psychology 58, 260-275, 2019
482019
Examples, practice problems, or both? Effects on motivation and learning in shorter and longer sequences
M van Harsel, V Hoogerheide, P Verkoeijen, T van Gog
Applied Cognitive Psychology 34 (4), 793-812, 2020
222020
Instructing students on effective sequences of examples and problems: Does self‐regulated learning improve from knowing what works and why?
M van Harsel, V Hoogerheide, P Verkoeijen, T van Gog
Journal of Computer Assisted Learning 38 (1), 19-39, 2022
82022
How do higher education students regulate their learning with video modeling examples, worked examples, and practice problems?
M van Harsel, V Hoogerheide, E Janssen, P Verkoeijen, T van Gog
Instructional Science 50 (5), 703-728, 2022
72022
Balans in hoger onderwijs: wat kiezen en willen studenten?
M van Kuijk, T Huizinga, S van Brussel, M Rutgers, M van Harsel, ...
Hanzehogeschool Groningen, 2023
2023
Probleem-oplossen in het hoger onderwijs door (zelfgestuurd) leren van voorbeelden en oefenproblemen: Artikel gebaseerd op proefschrift: Acquiring problem-solving skills in …
M van Harsel, V Hoogerheide, P Verkoeijen, T van Gog
Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 40 (2), 61-78, 2022
2022
Twitter Discussion in Higher Education: Are Students Ready?
M Harsel, LHM Polman, BG Stuijfzand
2018
Van cognitieve belastingstheorie naar onderwijspraktijk: het trainen van docenten
M Harsel
2012
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–9