Prosodic transfer from L1 to L2. Theoretical and methodological issues L Rasier, P Hiligsmann Nouveaux cahiers de linguistique française 28 (2007), 41-66, 2007 | 317 | 2007 |
Classroom anxiety and enjoyment in CLIL and non-CLIL: Does the target language matter? A De Smet, L Mettewie, B Galand, P Hiligsmann, L Van Mensel Studies in Second Language Learning and Teaching 8 (1), 47-71, 2018 | 145 | 2018 |
CLIL, an elitist language learning approach? A background analysis of English and Dutch CLIL pupils in French-speaking Belgium L Van Mensel, P Hiligsmann, L Mettewie, B Galand Language, Culture and Curriculum 33 (1), 1-14, 2020 | 66 | 2020 |
Does CLIL shape language attitudes and motivation? Interactions with target languages and instruction levels A De Smet, L Mettewie, P Hiligsmann, B Galand, L Van Mensel International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 26 (5), 534-553, 2023 | 35 | 2023 |
Assessing Content and Language Integrated Learning (CLIL) in the French-speaking Community of Belgium: linguistic, cognitive and educational perspectives P Hiligsmann, L Van Mensel, B Galand, L Mettewie, F Meunier, ... Cahiers du GIRSEF 109, 1-24, 2017 | 34 | 2017 |
Executive control performance and foreign-language proficiency associated with immersion education in French-speaking Belgium M Simonis, L Van der Linden, B Galand, P Hiligsmann, A Szmalec Bilingualism: Language and cognition 23 (2), 355-370, 2020 | 32 | 2020 |
When two paths converge: Debonding and clipping of Dutch reuze K Van Goethem, P Hiligsmann Journal of Germanic linguistics 26 (1), 31-64, 2014 | 32 | 2014 |
Exploring the L1-L2 Relationship in the L2 Acquisition of Prosody L Rasier, P Hiligsmann | 24 | 2009 |
Actes EURALEX'98 Proceedings T Fontenelle, P Hiligsmann, A Michiels, A Moulin, S Theissen | 24 | 1998 |
Linguïstische aspecten en pedagogische implicaties van de tussentaal van Franstalige MO-leerders van het Nederlands P Hiligsmann Librairie Droz, 1997 | 20 | 1997 |
Back to basics: prepositions, schema theory, and the explanatory function of the dictionary P Swanepoel, T Fontenelle, P Hiligsmann, A Michiels, A Moulin, ... Actes EURALEX ‘98. Liège: Université de Liège 2, 655-666, 1998 | 18 | 1998 |
Uitspraakleer Nederlands voor Franstaligen P Hiligsmann, L Rasier | 17 | 2006 |
De accentuering in de tussentaal van Franstalige leerders van het Nederlands S Heiderscheidt, P Hiligsmann Leuvense Bijdragen 89 (1/2), 17-131, 2000 | 14 | 2000 |
Language-specific tendencies towards morphological or syntactic constructions: A corpus study on adjective intensification in L1 Dutch, L1 French and L2 Dutch I Hendrikx, K Van Goethem, F Meunier, P Hiligsmann Nederlandse taalkunde 22 (3), 389-420, 2017 | 12 | 2017 |
Over de gemotiveerde alomtegenwoordigheid van liggen, zitten en staan: linguistische en didactische perspectieven»[On the motivated omnipresence of'liggen','zitten', and'staan … M Lemmens Université Lille 3; Lille, France, 2002 | 11 | 2002 |
Moet Algemeen Nederlands nog steeds als norm fungeren voor het NVT-onderwijs in Franstalig België? P Hiligsmann | 9 | 2010 |
De uitspraak van (Belgisch-) Franstalige leerders van het Nederlands: een theoretische en didactische benadering P Hiligsmann Acta Universitatis Wratislaviensis. Neerlandica Wratislaviensia, 171, 1998 | 9 | 1998 |
Uitspraakvaardigheid van Franstalige leerders van het Nederlands: een ondergeschoven kind? P Hiligsmann Handelingen-Koninklijke Zuid-Nederlandse maatschappij voor taal-en …, 1998 | 8 | 1998 |
Modale partikels in het Nederlands en hun vertalingen in het Frans P Hiligsmann, F Noiret | 7 | 2010 |
Immersie en contrastieve taalkunde L Beheydt Recente ontwikkelingen in het contrasfief taalonderzoek Nederlands-Frans …, 2008 | 7 | 2008 |