Volgen
Simon Boone
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Why are teacher recommendations at the transition from primary to secondary education socially biased? A mixed-methods research
S Boone, M Van Houtte
British Journal of Sociology of Education 34 (1), 20-38, 2013
1492013
In search of the mechanisms conducive to class differentials in educational choice: A mixed method research
S Boone, M Van Houtte
The Sociological Review 61 (3), 549-572, 2013
1172013
How tracking structures attitudes towards ethnic out-groups and interethnic interactions in the classroom: an ethnographic study in Belgium
L Van Praag, S Boone, PAJ Stevens, M Van Houtte
Social Psychology of Education 18 (1), 165-184, 2015
552015
Social class and educational decision-making in a choice-driven education system: a mixed-methods study
M Seghers, S Boone, P Van Avermaet
British Journal of Sociology of Education 40 (5), 696-714, 2019
442019
De paradox van het watervalsysteem: wanneer het groeperen van studenten in homogene groepen tot meer heterogeniteit leidt in het beroepsonderwijs
L Van Praag, S Boone, PAJ Stevens, M Van Houtte
Sociologos 36 (2), 2015
33*2015
Class composition as a frame of reference for teachers? The influence of class context on teacher recommendations
S Boone, S Thys, P Van Avermaet, M Van Houtte
British Educational Research Journal 44 (2), 274-293, 2018
322018
The educational trajectory of newly arrived migrant students: Insights from a structural analysis of cultural capital
L Emery, B Spruyt, S Boone, P Van Avermaet
Educational Research 62 (1), 18-34, 2020
212020
Track choice, school engagement and feelings of perceived control at the transition from primary to secondary school
S Boone, J Demanet
British Educational Research Journal, 2020
212020
Transition from primary to secondary education in a rigidly tracked system: The case of Flanders
S Boone, M Seghers, M Van Houtte
Educational Choices, Transitions and Aspirations in Europe, 53-72, 2018
172018
Sociale ongelijkheid bij de overgang van basis-naar secundair onderwijs
S Boone, M Van Houtte
Eindrapport van het OBPWO-project 7, 2010
152010
Social inequalities in educational choice at the transition from primary to secondary education: A matter of rational calculation
S Boone, M Van Houtte
Culture and education 91 (5), 2012
142012
Long and winding roads: Educational decision-making of youngsters at risk of early school leaving in Flanders
L Van Praag, S Boone, R Van Caudenberg, W Nouwen, C Timmerman
Educational Studies 46 (5), 532-547, 2020
122020
Classed patterns in the course and outcome of parent-teacher interactions regarding educational decision-making
M Seghers, S Boone, P Van Avermaet
Educational Review, 2019
122019
More Ambitious Educational Choices in Urban Areas A Matter of Local Labor Market Characteristics?
S Boone, M Van Houtte
Urban Education 51 (8), 940-963, 2016
122016
De overgang van basis-naar secundair onderwijs: een bron van bijkomende onderwijsongelijkheden?
S Boone, M Van Houtte
Armoede en Sociale Uitsluiting: jaarboek 2013, 309-324, 2013
102013
De context van ongelijkheid: bepalende factoren bij de overgang van basis-naar secundair onderwijs
S Boone
Ghent University, 2013
102013
Vroege Oriëntering: bron van ongelijkheid
S Boone, M Van Houtte
Het onderwijsdebat: waarom de hervorming van het secundair broodnodig is …, 2014
92014
Onderwijsongelijkheden: de confrontatie van gezinnen met een onderwijssysteem
S Boone
Sociologen over onderwijs: inzichten, praktijken en kritieken, 219-235, 2016
82016
Eindrapport van het OBPWO-project 07.03: Sociale ongelijkheid bij de overgang van basis-naar secundair onderwijs
S Boone, M Van Houtte
UGent-Universiteit Gent, 2010
8*2010
Is dat iets voor mij, juf
K Goosen, S Boone, B Dehertogh, D Kavadias, P Mahieu, ...
Leerlingen versterken in het keuzeproces van basis naar secundair, 2017
62017
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20