Follow
Liesbeth Noordegraaf
Liesbeth Noordegraaf
Full Professor Erasmus University
Verified email at esphil.eur.nl
Title
Cited by
Cited by
Year
PBL and sustainable education: addressing the problem of isolation
L Noordegraaf-Eelens, J Kloeg, G Noordzij
Advances in Health Sciences Education 24, 971-979, 2019
502019
Toward social-transformative education: An ontological critique of self-directed learning
V Servant-Miklos, L Noordegraaf-Eelens
Critical Studies in Education 62 (2), 147-163, 2021
452021
In Medias Res: Peter Sloterdijk's Spherological Poetics of Being
W Schinkel, L Noordegraaf-Eelens
Amsterdam University Press, 2011
422011
The attention regime: on mass media and the information society
R Laermans
Amsterdam University Press; Amsterdam, 2011
252011
Peter Sloterdijk’s spherological acrobatics: An exercise in introduction
W Schinkel, L Noordegraaf-Eelens
In media res: Peter Sloterdijk’s spherological poetics of being, 7-27, 2011
232011
Higher education, the arts, and transdisciplinarity: A systematic review of the literature
WM Van Baalen, T De Groot, L Noordegraaf-Eelens
Research in Education 111 (1), 24-45, 2021
212021
The morality machine: Tracking moral values in tweets
L Teernstra, P van der Putten, L Noordegraaf-Eelens, F Verbeek
Advances in Intelligent Data Analysis XV: 15th International Symposium, IDA …, 2016
212016
Fear of failure: a polynomial regression analysis of the joint impact of the perceived learning environment and personal achievement goal orientation
LIS Giel, G Noordzij, L Noordegraaf-Eelens, S Denktaş
Anxiety, Stress, & Coping 33 (2), 123-139, 2020
162020
When birds of the same feather fly together: the impact of achievement goal compatibility in collaborative learning
LIS Giel, G Noordzij, L Wijnia, L Noordegraaf-Eelens, S Denktaş
Educational Psychology 41 (1), 79-98, 2021
142021
Waarom burgers risico’s accepteren en waarom bestuurders dat niet zien
M van Eeten, L Noordegraaf-Eelens, J Ferket, M Februari
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (in Dutch), 2012
82012
Insisting on action in education: Students are unique but not irreplaceable
L Noordegraaf-Eelens, J Kloeg
Studies in Philosophy and Education 39, 549-558, 2020
72020
The Space of Global Capitalism and its Imaginary Imperialism: An Interview with Peter Sloterdijk
P Sloterdijk, W Schinkel, L Noordegraaf-Eelens
Schinkel, W./Noordegraaf-Eelens, L. ed, 2011
62011
Op naar de volgende crisis! Over het verleidend vermogen van de financiële markt
O Velthuis, L Noordegraaf-Eelens
KampenKlement, 2009
62009
De inspirerende ruimte van Peter Sloterdijk
L Noordegraaf-Eelens, W Schinkel
Krisis 2, 84-93, 2005
62005
Waarom burgers risico’s accepteren en waarom politici dat niet zien
M Van Eeten, L Noordegraaf-Eelens, J Ferket, M Februari
Nieuwe perspectieven bij het omgaan met risico’s en verantwoordelijkheden, 2012
52012
Contested Communication; A Critical Analysis of Central Bank Speech
L Noordegraaf-Eelens
52010
Ambiguous authority: reflections on Hannah Arendt’s concept of authority in education
J Kloeg, L Noordegraaf-Eelens
Educational Philosophy and Theory 54 (10), 1631-1641, 2022
42022
Gezondheidsachterstanden aanpakken bij de bron: minder leefstijl, meer bestaanszekerheid
E Grootegoed, A Winsemius, L Noordegraaf-Eelens, E Dannenberg
TSG-Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen 100 (Suppl 1), 32-35, 2022
42022
Hannah Arendt, education and the refugee crisis: Natality, compensatory education and assimilation
W Veck
Hannah Arendt on educational thinking and practice in dark times: Education …, 2020
42020
Waarom Burgers risico's accepteren en waarom bestuurders dat niet zien
L Noordegraaf-Eelens, M van Eeten, M Februari, J Ferket
42012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20