Computer Games as a Narrative Medium C Veugen Vrije Universiteit Amsterdam, 2011 | 27 | 2011 |
Assassin's creed and Transmedia storytelling C Veugen International Journal of Gaming and Computer-Mediated Simulations (IJGCMS) 8 …, 2016 | 19 | 2016 |
'A Man, lean, dark, tall': Aragorn Seen Through Different Media JIL Veugen Reconsidering Tolkien, 171-209, 2005 | 13 | 2005 |
Thinking out of the box (and back in the plane). Concepts of space and spatial representation in two classic adventure games. C Veugen, F Quérette Eludamos: journal for computer game culture 2 (2), 215-239, 2008 | 10 | 2008 |
Computer Games as a Comparative Medium: a few cautionary remarks C Veugen Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Games Studies …, 2012 | 8 | 2012 |
Using games to mediate history C Veugen Companion to European Heritage Revivals, 95-111, 2014 | 7 | 2014 |
Here be Dragons: Advent and Prehistory of the Adventure Game C Veugen Tijdschrift voor Mediageschiedenis : Games 7 (2), 2006 | 6* | 2006 |
Altaïr Ibn-La’Ahad, Arab Assassin or All-American Game Hero? C Veugen Magazine Stichting Instituut voor Maatschappelijke Verbeelding, 2014 | 4 | 2014 |
Here be Dragons: Voorgeschiedenis en ontstaan van adventure games. C Veugen Tijdschrift voor Mediageschiedenis 7 (2), 77-99, 2004 | 4* | 2004 |
Stay your Blade C Veugen Religions 9 (7), 2018 | 2 | 2018 |
Learning can’t be fun, can it? C Veugen Gender in E-learning and Educational Games, 239-260, 2007 | 2 | 2007 |
Revisiting Gabriel Knight. Troubled Hero and Unknowing Servant of the King of Kings C Veugen Online-Heidelberg Journal of Religions on the Internet 7, 2015 | 1 | 2015 |
Games & geschiedenis: computerspellen, context, en controverse. Een inleiding I Blom, C Veugen Tijdschrift voor Mediageschiedenis 7 (2), 5-8, 2014 | 1 | 2014 |
Games IL Blom, JIL Veugen BOOM, 2004 | 1 | 2004 |
The Imitation Game C Veugen | | 2019 |
Our abiding fear of the new: computer games and controversy C Veugen Magazine Stichting Instituut voor Maatschappelijke Verbeelding, 2015 | | 2015 |
Why are comic strips ideal for use in Transmedia Storytelling? C Veugen | | 2013 |
Oh Boy! Vidding als feministische kritiek JIL Veugen Lover, 2013 | | 2013 |
World of Womencraft JIL Veugen Lover, 9-11, 2009 | | 2009 |
Games & Geschiedenis: Computerspellen, context en controverse. JIL Veugen, IL Blom Tijdschrift voor Mediageschiedenis 7 (2004-2), 5-8, 2004 | | 2004 |