Follow
Madelon Jacobs
Madelon Jacobs
The Research Centre for Education and the Labour Market (ROA)
Verified email at maastrichtuniversity.nl
Title
Cited by
Cited by
Year
Sharp increase in inequality in education in times of the COVID-19-pandemic
C Haelermans, R Korthals, M Jacobs, S de Leeuw, S Vermeulen, ...
Plos one 17 (2), e0261114, 2022
992022
Using data to advance educational research, policy, and practice: Design, content, and research potential of the Netherlands Cohort Study on Education
C Haelermans, T Huijgen, M Jacobs, M Levels, R van der Velden, ...
European Sociological Review 36 (4), 643-662, 2020
272020
A full year COVID-19 crisis with interrupted learning and two school closures: The effects on learning growth and inequality in primary education
C Haelermans, M Jacobs, L van Vugt, B Aarts, H Abbink, C Smeets, ...
262021
Inequality in the effects of primary school closures due to the COVID-19 pandemic: Evidence from the Netherlands
C Haelermans, M Jacobs, R Van der Velden, L van Vugt, S van Wetten
AEA Papers and Proceedings 112, 303-307, 2022
152022
Effects of participation in excellence programmes on cognitive and non-cognitive skills among higher education students in the Netherlands
M Jacobs, T Huijts, K van Broekhoven, S Straetmans, C Meng, ...
European Journal of Higher Education 11 (1), 44-63, 2021
102021
The role of family composition in students' learning growth during the COVID‐19 pandemic
S de Leeuw, C Haelermans, M Jacobs, R van Der Velden, L van Vugt, ...
Journal of Marriage and Family 85 (3), 807-828, 2023
92023
How are students selected for excellence programmes in the Netherlands? An analysis of selection procedures using vignette data
M Jacobs, B Leest, T Huijts, C Meng
European Journal of Higher Education 11 (1), 13-28, 2021
72021
Balans na anderhalf jaar: vertraging leergroei het grootst voor rekenen-wiskunde
C Haelermans, R Van der Velden, B Aarts, I Bijlsma, M Jacobs, C Smeets, ...
NCO Factsheet, 2021
52021
Does lowering the bar help? Results from a natural experiment in high-stakes testing in Dutch primary education
M Jacobs, R Van der Velden, L van Vugt
52021
A full year COVID-19-crisis with interrupted learning and two school closures: The effects on learning gains and inequality in primary education
C Haelermans, B Aarts, H Abbink, M Jacobs, L van Vugt, S van Wetten, ...
mimeo, 2021
52021
Balans na twee jaar: nog steeds vertraging in de leergroei, maar nadeel kwetsbare leerlingen verkleind
C Haelermans, H Abbink, S Baumann, I Bijlsma, W Havermans, M Jacobs, ...
Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek, 2022
32022
Leergroei deels hersteld, behalve bij begrijpend lezen
C Haelermans, R van der Velden, B Aarts, I Bijlsma, M Jacobs, C Smeets, ...
Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek. NCO Factsheet, 2021
32021
High-stakes testing and educational careers: exploiting the differences in cutoffs between test recommendations in The Netherlands
M Jacobs, R van der Velden, L van Vugt
Journal of Research on Educational Effectiveness, 1-35, 2023
22023
Ongelijkheid in leervertraging neemt af
C Haelermans, S van Wetten, H Abbink, S Baumann, S Hendrickx, ...
Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek, 2022
22022
Balans na anderhalf jaar: verschillen in leergroei tussen scholen blijven bestaan
C Haelermans, R van der Velden, B Aarts, I Bijlsma, M Jacobs, C Smeets, ...
Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek, 2021
22021
Balans na anderhalf jaar: kwetsbare leerlingen nog steeds (veel) meer vertraging in leergroei
C Haelermans, R van der Velden, B Aarts, I Bijlsma, M Jacobs, C Smeets, ...
Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek, 2021
22021
Door eerste schoolsluiting minder leergroei, vooral bij begrijpend lezen
C Haelermans, R van der Velden, B Aarts, I Bijlsma, T Huijgen, M Jacobs, ...
Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek, 2021
22021
Sommige leerlingen extra gedupeerd door eerste schoolsluiting
C Haelermans, R van der Velden, B Aarts, I Bijlsma, T Huijgen, M Jacobs, ...
Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek. NCO Factsheet, 2021
22021
Wat zijn de mogelijke lange-termijn effecten van het wegvallen van de Eindtoets dit jaar?
C Haelermans, M Jacobs, R van der Velden, L van Vugt
Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek, 2020
22020
Teacher bias or measurement error?
T van Huizen, M Jacobs, M Oosterveen
arXiv preprint arXiv:2401.04200, 2024
12024
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20