Volgen
Gerald van Dijk
Gerald van Dijk
University of Applied Sciences Utrecht
Geverifieerd e-mailadres voor hu.nl - Homepage
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Teaching the language of technology: Toward a research agenda
G Van Dijk, M Hajer
Springer, 2018
152018
Het opleiden van taalbewuste docenten natuurkunde, scheikunde en techniek: Een ontwerpgericht onderzoek
GT van Dijk
University Utrecht, 2018
112018
Design principles for language sensitive technology lessons in teacher education
G van Dijk, M Hajer, W Kuiper, H Eijkelhof
International Journal of Technology and Design Education, 1-16, 2020
92020
Maker Education: Opportunities and Threats for Engineering and Technology Education
G van Dijk, A van der Meij, E Savelsbergh
Pedagogy for Technology Education in Secondary Schools, 83-98, 2020
72020
Exploring the language of technology with student-teachers through genre pedagogy
G van Dijk, M Hajer
PATT 26 Conference; Technology Education in the 21st Century; Stockholm …, 2012
52012
Een verkenning van toepassingen van genredidactiek binnen nask en techniek
G Van Dijk
Utrecht, 2011
42011
Learning Language, Learning Technology: Language proficiency in the technology classroom.
G van Dijk
Positioning technology education in the curriculum, 163-178, 2011
32011
Supporting Learning Design Language in Primary Education
MS Ordaz, R Klapwijk, G van Dijk
36th International Pupils’ Attitudes Towards Technology Conference, 270, 0
3*
Werken aan ontwikkeling van schrijfvaardigheid in het HBO-vakonderwijs: Theorie, praktijk en richtlijnen
S van Norden, C Kuiper, G van Dijk
Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 37 (2/3), 27-43, 2019
2*2019
Techniekdidactiek
JE Frederik, G van Dijk
Microweb Edu/Ecent, 2012
12012
Genre, geletterdheid en vaktaalontwikkeling
M Hajer, T Meestringa, B van der Leeuw, J Prenger, K de Glopper, ...
Papers of the Anéla 2012 Applied Linguistics Conference, 389, 2012
12012
Learning Language, Learning Technology
G Van Dijk
Positioning Technology Education in the Curriculum, 165-178, 2011
12011
Language Sensitive Design and Technology Lessons
G van Dijk
PATT 22 conference proceedings. http://www. iteea. org/conference/patt …, 2009
12009
Fostering Creative Design Dialogue: A Research Based Online Catalogue of Video Clips
G van Dijk, R Klapwijk, J Smit, E Savelsbergh, L Dirks, C Kuiper
Techne serien-Forskning i slöjdpedagogik och slöjdvetenskap 28 (2), 100-109, 2021
2021
Interactie in geïntegreerd Taal-en STEM-onderwijs: Symposium tijdens de Onderwijs Research Dagen 2021, Utrecht
J van Keulen, H Taelman, J Ardies, C Boendermaker, M Knoef, ...
Onderwijs Research Dagen 2021, 2021
2021
Techno-en ander talent: Technologie & toepassing als praktijkgericht programma in De Nieuwe Leerweg
H Schalk, G van Dijk, M van Nijhuis
NVOX: Magazine voor het onderwijs in natuurwetenschappen 45 (10), 34-36, 2020
2020
02. Inclusief Natuur-en Techniekonderwijs in meertalige klassen–een internationaal ontwerpgericht onderzoek
G van Dijk, M Hajer, J Smit
Vakonderwijs en Geletterdheid, 16, 2019
2019
02. Taalgericht vakonderwijs gaat het nu pas echt maken, en wel hierom
G van Dijk
Vakonderwijs en Geletterdheid, 9, 2019
2019
Inclusief Natuur-en Techniek onderwijs in meertalige klassen: een internationaal ontwerpgericht onderzoek
G van Dijk, M Hajer, J Smit
Harms, R., & Leeuw, B. van der (red.)(2019). Vakonderwijs en geletterdheid …, 2019
2019
From High to Low Voltage: A genre approach for teaching to write about designing
G van Dijk, S Tippel, M Hajer
36th International Pupils’ Attitudes Towards Technology Conference, 132, 2018
2018
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20