Jorien Vugteveen
Jorien Vugteveen
Unknown affiliation
Verified email at rug.nl - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Implementing the flipped classroom: an exploration of study behaviour and student performance
AJ Boevť, RR Meijer, RJ Bosker, J Vugteveen, R Hoekstra, CJ Albers
Higher Education 74 (6), 1015-1032, 2017
752017
An empirical analysis of alleged misunderstandings of coefficient alpha
R Hoekstra, J Vugteveen, MJ Warrens, PM Kruyen
International Journal of Social Research Methodology 22 (4), 351-364, 2019
252019
Using the Dutch multi-informant Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) to predict adolescent psychiatric diagnoses
J Vugteveen, A De Bildt, CA Hartman, ME Timmerman
European child & adolescent psychiatry 27 (10), 1347-1359, 2018
162018
Psychometric properties of the Dutch strengths and difficulties questionnaire (SDQ) in adolescent community and clinical populations
J Vugteveen, A de Bildt, M Serra, MS de Wolff, ME Timmerman
Assessment 27 (7), 1476-1489, 2020
62020
Validity aspects of the strengths and difficulties questionnaire (SDQ) adolescent self-report and Parent-Report versions among Dutch adolescents
J Vugteveen, A de Bildt, M Theunissen, M Reijneveld, M Timmerman
Assessment, 1073191119858416, 2019
62019
Predictive value of attentional bias for the recurrence of depression: A 4-year prospective study in remitted depressed individuals
HJ Elgersma, EHW Koster, J Vugteveen, A Hoekzema, BWJH Penninx, ...
Behaviour research and therapy 114, 25-34, 2019
52019
Hoe goed signaleert de sdq problemen bij jongeren?
J Vugteveen, M Timmerman, A de Bildt, M de Wolff
Kind & Adolescent Praktijk 16 (3), 34-36, 2017
42017
De overgang van het basis-naar het voortgezet onderwijs en de verdere schoolloopbaan
M Van Rooijen, H Korpershoek, J Vugteveen, MC Opdenakker
Pedagogische StudiŽn, 2017
42017
Overgangen en aansluitingen in het onderwijs: Empirische studie naar de cognitieve en niet-cognitieve ontwikkeling van leerlingen rondom de vmbo-mbo overgang
J Vugteveen, AC Timmermans, H Korpershoek, M Van Rooijen, ...
GION onderwijs/onderzoek, 2016
32016
Overgangen en aansluitingen in het onderwijs
H Korpershoek, C Beijer, M Spithoff, HM Naaijer, AC Timmermans, ...
GION Onderwijs/Onderzoek, 2016
32016
Transition from primary to secondary education and the continuing school career
M Van Rooijen, H Korpershoek, J Vugteveen, MC Opdenakker
Pedagogische StudiŽn 94 (2), 110-134, 2017
22017
The combined self-and parent-rated SDQ score profile predicts care use and psychiatric diagnoses
J Vugteveen, A de Bildt, CA Hartman, SA Reijneveld, ME Timmerman
European Child & Adolescent Psychiatry, 1-12, 2020
12020
Overgangen en aansluitingen in het onderwijs
M van Rooijen, H Korpershoek, J Vugteveen, AC Timmermans, ...
Serie van drie deelrapportages voor NRO. Den Haag: NRO, 2016
12016
SDQ bruikbaar voor jongeren tot achttien jaar
J Vugteveen, M Timmerman, A De Bildt, M De Wolff, M Theunissen
Kind & Adolescent Praktijk 19 (4), 14-20, 2020
2020
Preprint: Individual Differences in Avoiding Feelings of Disgust: Development and Construct Validity of the Disgust Avoidance Questionnaire
P von Spreckelsen, N Jonker, J Vugteveen, I Wessel, K Glashouwer, ...
PsyArXiv, 2020
2020
Measurement Quality of the Strengths and Difficulties Questionnaire for Assessing Psychosocial Behaviour Among Dutch Adolescents
J Vugteveen
University of Groningen, 2020
2020
Handleiding voor het gebruik van de Strengths and Difficulties Questionnaire bij adolescenten (12–17 jaar) binnen de Jeugdgezondheidszorg: vragenlijst voor het signaleren van†…
MHC Theunissen, MS de Wolff, J Vugteveen, ME Timmerman, A Bidt
TNO, 2019
2019
Risico op afbreken van een opleiding in de eerste twee jaar van het mbo
J Vugteveen, A Timmermans
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–18