Implementing the flipped classroom: an exploration of study behaviour and student performance AJ Boevé, RR Meijer, RJ Bosker, J Vugteveen, R Hoekstra, CJ Albers Higher Education 74 (6), 1015-1032, 2017 | 75 | 2017 |
An empirical analysis of alleged misunderstandings of coefficient alpha R Hoekstra, J Vugteveen, MJ Warrens, PM Kruyen International Journal of Social Research Methodology 22 (4), 351-364, 2019 | 25 | 2019 |
Using the Dutch multi-informant Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) to predict adolescent psychiatric diagnoses J Vugteveen, A De Bildt, CA Hartman, ME Timmerman European child & adolescent psychiatry 27 (10), 1347-1359, 2018 | 16 | 2018 |
Psychometric properties of the Dutch strengths and difficulties questionnaire (SDQ) in adolescent community and clinical populations J Vugteveen, A de Bildt, M Serra, MS de Wolff, ME Timmerman Assessment 27 (7), 1476-1489, 2020 | 6 | 2020 |
Validity aspects of the strengths and difficulties questionnaire (SDQ) adolescent self-report and Parent-Report versions among Dutch adolescents J Vugteveen, A de Bildt, M Theunissen, M Reijneveld, M Timmerman Assessment, 1073191119858416, 2019 | 6 | 2019 |
Predictive value of attentional bias for the recurrence of depression: A 4-year prospective study in remitted depressed individuals HJ Elgersma, EHW Koster, J Vugteveen, A Hoekzema, BWJH Penninx, ... Behaviour research and therapy 114, 25-34, 2019 | 5 | 2019 |
Hoe goed signaleert de sdq problemen bij jongeren? J Vugteveen, M Timmerman, A de Bildt, M de Wolff Kind & Adolescent Praktijk 16 (3), 34-36, 2017 | 4 | 2017 |
De overgang van het basis-naar het voortgezet onderwijs en de verdere schoolloopbaan M Van Rooijen, H Korpershoek, J Vugteveen, MC Opdenakker Pedagogische Studiën, 2017 | 4 | 2017 |
Overgangen en aansluitingen in het onderwijs: Empirische studie naar de cognitieve en niet-cognitieve ontwikkeling van leerlingen rondom de vmbo-mbo overgang J Vugteveen, AC Timmermans, H Korpershoek, M Van Rooijen, ... GION onderwijs/onderzoek, 2016 | 3 | 2016 |
Overgangen en aansluitingen in het onderwijs H Korpershoek, C Beijer, M Spithoff, HM Naaijer, AC Timmermans, ... GION Onderwijs/Onderzoek, 2016 | 3 | 2016 |
Transition from primary to secondary education and the continuing school career M Van Rooijen, H Korpershoek, J Vugteveen, MC Opdenakker Pedagogische Studiën 94 (2), 110-134, 2017 | 2 | 2017 |
The combined self-and parent-rated SDQ score profile predicts care use and psychiatric diagnoses J Vugteveen, A de Bildt, CA Hartman, SA Reijneveld, ME Timmerman European Child & Adolescent Psychiatry, 1-12, 2020 | 1 | 2020 |
Overgangen en aansluitingen in het onderwijs M van Rooijen, H Korpershoek, J Vugteveen, AC Timmermans, ... Serie van drie deelrapportages voor NRO. Den Haag: NRO, 2016 | 1 | 2016 |
SDQ bruikbaar voor jongeren tot achttien jaar J Vugteveen, M Timmerman, A De Bildt, M De Wolff, M Theunissen Kind & Adolescent Praktijk 19 (4), 14-20, 2020 | | 2020 |
Preprint: Individual Differences in Avoiding Feelings of Disgust: Development and Construct Validity of the Disgust Avoidance Questionnaire P von Spreckelsen, N Jonker, J Vugteveen, I Wessel, K Glashouwer, ... PsyArXiv, 2020 | | 2020 |
Measurement Quality of the Strengths and Difficulties Questionnaire for Assessing Psychosocial Behaviour Among Dutch Adolescents J Vugteveen University of Groningen, 2020 | | 2020 |
Handleiding voor het gebruik van de Strengths and Difficulties Questionnaire bij adolescenten (12–17 jaar) binnen de Jeugdgezondheidszorg: vragenlijst voor het signaleren van … MHC Theunissen, MS de Wolff, J Vugteveen, ME Timmerman, A Bidt TNO, 2019 | | 2019 |
Risico op afbreken van een opleiding in de eerste twee jaar van het mbo J Vugteveen, A Timmermans | | |