Volgen
Hessel Nieuwelink
Hessel Nieuwelink
Lector / professor at University of Applied Sciences
Geverifieerd e-mailadres voor hva.nl
Titel
Geciteerd door
Geciteerd door
Jaar
Compensating or reproducing? Students from different educational tracks and the role of school in experiencing democratic citizenship
H Nieuwelink, P Dekker, G Ten Dam
Cambridge Journal of Education 49 (3), 275-292, 2019
392019
‘Democracy always comes first’: adolescents’ views on decision-making in everyday life and political democracy
H Nieuwelink, P Dekker, F Geijsel, G Ten Dam
Journal of Youth Studies 19 (7), 990-1006, 2016
312016
Onderwijs in burgerschap: wat scholen kunnen doen
H Nieuwelink, M Boogaard, AB Dijkstra, E Kuiper, G Ledoux
Kohnstamm Instituut, 2016
272016
Adolescent citizenship and educational track: a qualitative study on the development of views on the common good
H Nieuwelink, G ten Dam, P Dekker
Research Papers in Education 34 (3), 373-388, 2019
222019
Growing into politics? The development of adolescents’ views on democracy over time
H Nieuwelink, G ten Dam, F Geijsel, P Dekker
Politics, 2017
222017
Adolescents’ experiences with collective decision-making
H Nieuwelink, P Dekker, FP Geijsel, GTM Ten Dam
Political engagement of the young in Europe: Youth in the crucible, 178-194, 2015
22*2015
Becoming a democratic citizen: A study among adolescents in different educational tracks
H Nieuwelink
Universiteit van Amsterdam, 2016
20*2016
School-based teaching for democracy: A systematic review of teaching methods in quantitative intervention studies
JY Teegelbeckers, H Nieuwelink, RJ Oostdam
Educational Research Review 39, 100511, 2023
82023
Time for Citizenship in Teacher Training.
H Nieuwelink, R Oostdam
Journal of Social Science Education 20 (3), 130-146, 2021
82021
Netherlands: Education for democratic citizenship in Dutch schools: a bumpy road
I De Groot, R Daas, H Nieuwelink
Journal of Social Science Education 21 (4), 2022
72022
All things considered: The views of adolescents in vocational education on competing democratic values
A Vaessen, R Daas, H Nieuwelink
Citizenship, Social and Economics Education 21 (1), 3-21, 2022
72022
Democratie in schoolboeken maatschappijleer [Democracy in textbooks]
H Nieuwelink
Maatschappij & Politiek 39 (6), 19-23, 2008
7*2008
Hoe ziet het burgerschapsonderwijs in Amsterdam eruit? Een onderzoek naar de opvattingen van leraren
H Nieuwelink
6*2018
Social inclusion through sport? Pedagogical perspectives of Dutch youth sport coaches
E Riffi Acharki, R Spaaij, H Nieuwelink
Sport, Education and Society 28 (2), 144-158, 2023
52023
Schoolkenmerken voor bevordering van burgerschapscompetenties van leerlingen in het basisonderwijs
AB Dijkstra, E Kuiper, H Nieuwelink
42018
Learning to think critically through Socratic dialogue: Evaluating a series of lessons designed for secondary vocational education
BB Mahoney, RR Oostdam, HH Nieuwelink, JJ Schuitema
Thinking Skills and Creativity 50, 101422, 2023
32023
Jongeren, media en democratie: Wat adolescenten vinden en onderwijs kan bijdragen
H Nieuwelink
Doen, durven of de waarheid?: Democratie in digitale tijden, 136-150, 2020
32020
Bevorderen van veerkrachtige democratische gezindheid: een pleidooi voor het versterken van burgerschapsonderwijs
H Nieuwelink
Hogeschool van Amsterdam, 2023
22023
Burgerschapsonderwijs via het beeldscherm: Ervaringen van leraren met het geven van burgerschapsonderwijs op afstand tijdens de eerste COVID-19-lockdown
H Nieuwelink, R Daas, JY Teegelbeckers
Pedagogische Studiën 99 (1), 36-59, 2022
22022
Gelijke mogelijkheden om burgerschap te ontwikkelen?
H Nieuwelink
Maatschappij & Politiek 47 (5), 24-25, 2016
22016
Het systeem kan de bewerking nu niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw.
Artikelen 1–20